Follow that customer


Over het boek

Follow That Customer! is een uitgebreid handboek over Trigger Based Marketing (TBM) en Event-Driven Marketing (EDM), geschreven door Egbert Jan van Bel en Ed Sander. Het boek richt zich op het belang van het juiste moment in klantgerichte marketing, communicatie en service, waarbij de focus ligt op het aanbieden van de juiste boodschap aan de juiste klant op het juiste tijdstip.

De Amerikaanse uitgeverij Racom Publishers heeft dit boek wereldwijd uitgegeven.

Egbert Jan van Bel

Follow That Customer

Belangrijke thema's in het boek: 

Theoretische basis van EDM

Het boek legt uit hoe EDM verschilt van traditionele marketingbenaderingen door te benadrukken hoe belangrijk het is om in te spelen op specifieke gebeurtenissen in het leven van de klant.

Procesmanagement

Er wordt gedetailleerd beschreven hoe bedrijven hun marketingprocessen kunnen aanpassen om effectief te reageren op klantgebeurtenissen.

Winstgevendheidsberekeningen

Het boek biedt methoden om de financiële voordelen van EDM-strategieën te evalueren en te meten.

Database-analyse en wetgeving

Er wordt aandacht besteed aan het analyseren van klantgegevens en het naleven van relevante wet- en regelgeving.

Praktijkvoorbeelden

Zeven casestudy's illustreren hoe EDM-concepten in de praktijk worden toegepast, wat de theorie tastbaarder maakt.

Model

Het EDM Kwadrant helpt met het opstellen van een strategie en de praktische uitvoering ervan. 

Follow That Customer! is bedoeld voor managers, (interaction) marketeers, CRM- en CX-verantwoordelijken en ondernemers die hun marketinginspanningen relevanter en effectiever willen maken door in te spelen op de specifieke behoeften en gebeurtenissen in het leven van hun klanten en prospects.